herb_klembowa.gif

 

Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka
           w Dobczynie

                                                     

Szkoła Równych Szans -programy rozwojowe szkół. III edycja

logoSRS_kolor_poziom
Informacja o projekcie - "Szkoła Równych Szans - programy rozwojowe szkół. III edycja"

Z przyjemnoscia informuję, że Szkoła Podstawowa w Dobczynie wygrała konkurs w ramach projektu edukacyjnego "Szkoła Równych Szans - programy rozwojowe szkół. III edycja", którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych i zwiększanie aspiracji edukacyjnych i społecznych uczniów.

Realizacja programu rozpocznie się od 12 października 2011 roku.

Wnioskowana kwota dofinansowania - ok. 100 tys. zł.

 

Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach PO KL Priorytet

IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach

Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych

 

PARTNERZY PROGRAMU : Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej

Zajęcia w ramach projektu (od 1.10.2011)

Godzina 

Poniedziałek 

Wtorek 

Środa 

Czwartek 

Piątek 

11:50 - 12:35 

angielski (I + II)



 

 

 

12:45 - 13:30 

plastyczne
angielski III

przyrodnicze
teatralne 

 

integracyjne 

 

13:40 - 14:25 

matematyka 
historyczne
plastyczne
logopeda
angielski(IV-VI)

przyrodnicze
teatralne
logopeda

integracyjne
basen (III +VI)

logopeda
integracyjne 

matematyka
angielski (IV-VI)

14:30 - 15:15 

matematyka 

 

basen (III + VI)

 

 

Regulamin rekrutacji uczestników projektu

Priorytet IX                  „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach” 

Działanie 9.1              „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych  świadczonych w   systemie oświaty”

Poddziałanie 9.1.2    „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”

 

Regulamin

rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

UDA-POKL.09.01.02-14-146/10-00

pn.

„ Szkoła Równych Szans

- programy rozwojowe szkół. III edycja”

współfinansowanego przez

Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

Projekt nr UDA-POKL.09.01.02-14-146/10-00 pn. „ Szkoła Równych Szans - programy rozwojowe szkół. III edycja”współfinansowany przez Unię Europejską  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego jest realizowany przez Gminę Klembów/Szkołę Podstawową w Dobczynie w okresie od 01.10.2011 roku do 29.06.2012 roku.

Cele projektu

 Celem ogólnym projektu jest wsparcie pedagogiczno-psychologiczne uczniów zmierzające do zmniejszenia oddziaływania czynników utrudniających uczestnictwo w procesie kształcenia a także uzupełnienie i rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez podniesienie jakości procesu kształcenia ukierunkowane na rozwój kluczowych kompetencji.

Cele szczegółowe:

1. Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci - uczniów Szkoły Podstawowej w Dobczynie w stosunku do poziomu szkolnictwa w większych miastach poprzez organizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz rozszerzenie programu, poprawa dostępu do edukacji.

2.  Rozwój kompetencji kluczowych.

3. Zdiagnozowanie potrzeb i problemów uczniów oraz pomoc psychologiczna i logopedyczna.

4. Przeciwdziałanie przemocy w szkole.

5.Zmniejszenie negatywnych efektów oddziaływania czynników ekonomicznych, społecznych i kulturowych na edukację uczniów .

6. Zwiększenie motywacji uczniów do nauki.

7. Poprawa wyników ze sprawdzianu

8. Podniesienie sprawności psycho-ruchowej uczniów, zniwelowanie wad postawy.

9. Większa dostępność do wiedzy między innymi poprzez zakup pomocy dydaktycznych, zwiększenie atrakcyjności zajęć.

10. Zorganizowanie zajęć w sposób umożliwiający rodzicom godzenie życia zawodowego z prywatnym - odpowiadając na potrzeby pracujących rodziców.

11. Wdrożenie nowych form nauczania cechujących się wyższą skutecznością niż tradycyjne formy.

Zasady ogólne

1.     W projekcie będą prowadzone następujące rodzaje działań:

- Pomoc psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczna - działalność gabinetu terapeutycznego.

- Koło historyczne - zajęcia pozalekcyjne dla uczniów pragnących wzbogacic swoja wiedze historyczną

- Koło matematyczne - zajęcia pozalekcyjne - koło przedmiotowe dla uczniów  ,przygotowanie ich do konkursów,zainspirowanie do poszukiwania ciekawych sposobów nauki

- Koło języka angielskiego - zajęcia pozalekcyjne - koło przedmiotowe dla uczniów , zaszczepienie w nich pasji uczenia się języków obcych

- Koło przyrodnicze - pozalekcyjne koło ekologiczne, promowanie odpowiedzialności za środowisko natuarlne

- Dzieci kochaja teatr -  pozalekcyjne koło teatralne, rozbudzanie aspiracji, umożliwienie uczniom samorealizacji

- Koło plastyczne - pozalekcyjne zajęcia wspierające uzdolnienia artystyczne uczniów

- Zajęcia gimnastyki korekcyjnej na pływalni

Zasady rekrutacji i kwalifikowalności uczestników

1.     Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią uczniowie:

a)    u których stwierdzono problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi (emigracja rodziców/ubóstwo), rozwojem psycho-ruchowym, niepełnosprawni 

b)    wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, dzieci zdolne będą miały możliwość nieodpłatnego korzystania z zaj. wykraczających poza standardowy system nauczania 

c)    z dysfunkcjami ,dzieci charakteryzujące się problemami z rozwojem psycho-ruchowym, wadami postawy oraz koordynacją ruchową.

2.      Sposób rekrutacji

a) logopeda, psycholog, pedagog - kwalifikacja na podstawie orzeczeń i opinii PPP, wytypowani przez wychowawców uczniowie oraz na podst. indywidualnych zgłoszeń rodziców.

b) zajęcia gimnastyki korekcyjnej - uczniowie szkoły, którzy nie potrafia pływać lub maja problemy dotyczące wad postawy

c) zajęcia z j. angielskiego - uczniowie  klasI-III oraz IV-VI szkoły którzy mają problemy w nauce j. angielskiego oraz chętni uczniowie mający najlepsze oceny z przedmiotu (ocen na koniec poprzedniego roku szkolnego z przedmiotu)

d) zajęcia z informatyki i matematyki - uczniowie klas IV-VI, majacy najsłabsze oceny z matematyki (średnia ocen na półrocze) oraz uczniowie, którzy nie maja w domu dostepu do internetu.

e) zajęcia przyrodnicze - uczniowie klas I-III według indywidualnych zgłoszeń 

f) zajęcia teatralne - uczniowie klas I-VI wyłonieni na podstawie badania ich predyspozycji aktorskich

g) zajęcia plastyczne - uczniowie klas I-VI według indywidualnych zgłoszeń

h) zajęcia z historii - uczniowie według indywidualnych zgłoszeń

3.   W każdej grupie znajdzie się 2 wolnych słuchaczy (na wypadek rezygnacji któregoś z uczestników lub przypadku losowego wykluczającego go z uczestnictwa w zajęciach),

4.   Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe. 

5.   Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem deklarację uczestnictwa i  składa ją w sekretariacie szkoły, w godzinach pracy sekretariatu, lub u wychowawcy klasy. Termin składania dokumentów upływa dnia 20 października 2010 roku.

6. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na stronie www.spdobczyn.pl , w sekretariacie szkoły i u wychowawcy klasy.

7. Powołuje się minimum jeden zespół rekrutacyjny do jednego działania (rodzaju zajęć). Zespół rekrutacyjny liczy co najmniej 2 osoby i składa się z  nauczycieli prowadzących zajęcia w danym działaniu (rodzaju zajęć). W przypadku działań (rodzaju zajęć) w których w danej szkole jest tylko jedna lub dwie grupy zespół rekrutacyjny liczy 2 osoby i składa się z nauczycieli prowadzących zajęcia w danym działaniu (rodzaju zajęć) i nauczycieli prowadzących zajęcia w projekcie w danej szkole. 

8. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji, w ten sposób, że dzieci, które wypadną najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.

9.  Zespół rekrutacyjny sprawdza kompletność oraz przeprowadzą analizę złożonych wniosków i opinii.

10.  Zespół rekrutacyjny wybiera grupę docelową.

11.  Rekrutacja jest prowadzona z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp  uczniów obu płci  oraz uczniów niepełnosprawnych.

12.  Jeśli w szkole są przewidziane dwie i więcej grup z danego rodzaju zajęć, zespół rekrutacyjny decyduje o  przydziale ucznia do danej grupy stosując kryterium wieku, poziomu umiejętności itp.

13. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę Uczestników na dany rodzaj zajęć, utworzona zostanie lista rezerwowa.

14.  W przypadku rezygnacji uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z  listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w projekcie poprzez ponowne wypełnienie  deklaracji (bez opinii).

15.  Prace komisji rekrutacyjnej są udokumentowane protokołem i kończą się sporządzeniem i podpisaniem listy uczestników i listy uczestników rezerwowych.

16.  Miejsce na listach zależne jest od ilości spełnionych kryteriów, decyzje taką podejmuje zespół rekrutacyjny.

17.  Listy zostają podane do publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.

Obowiązki uczestników

1.   W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia wszyscy uczniowie mają obowiązek:  

1) podpisać wraz z rodzicem/opiekunem prawnym oświadczenia uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na  przetwarzanie danych osobowych,

2) wypełnić  wraz z rodzicem/opiekunem prawnym formularz danych osobowych (Formularz PEFS) do Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego dla Programu Operacyjnego Kapitał  Ludzki w celu przeprowadzenia badań ewaluacyjnych.

 

2. Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.

 3. Dodatkowe obowiązki uczestników:

a) przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa 

b) systematyczne uczestniczenie w zajęciach, 

c) przestrzeganie punktualności,

d) udzielania wszelkich informacji związanych z uczestnictwem w projekcie Instytucjom zewnętrznym zaangażowanym w realizację Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Uprawnienia uczestników

 1. Uczestnicy projektu są uprawnieni do:

a) nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,

b) otrzymania materiałów promocyjnych.

Nieobecności i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie

1.     Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.

2.     W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, Realizator Projektu ma prawo usunąć uczestnika z grupy

3. Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. W.w. dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności. 

4. W szczególnych sytuacjach  uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.

Postanowienia końcowe

1.      W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady  wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych.

2.      Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej Projektu.

3.      Regulamin obowiązuje od dnia 1 października 2011 roku do końca realizacji Projektu.

 

Iwona Sobka - dyrektor szkoły
Zapytanie ofertowe z dnia 4.10.2011 r.

Zapytanie ofertowe nr 1/POKL/2011

dotyczące zakupu usług edukacyjnych w ramach projektu Nr UDA-POKL.09.01.02-14-146/10-00 pn.„ Szkoła Równych Szans - programy rozwojowe szkół. III edycja”

realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

 

Informuję, że do dnia 11.10.2011 r. do godziny 10.00 wpłynęło 9 ofert dotyczących prowadzenia zajęć. Nie było ofert podlegających odrzuceniu. Oferenci zostali poinformowani o przyjęciu ofert telefonicznie, oraz poprzez tablicę ogłoszeń. Zestawienie dotyczace oceny ofert w ramach zapytania ofertowego nr 1/POKL/2011 do wglądu w sekretariacie szkoły.

Dyrektor szkoły

                                                                                                                                               Iwona Sobka


opis dokumentutypdata
Zapytanie ofertowe wraz z załącznikiem - wzór  oferty
doc04-10-2011[ Pobierz ]
234 kB
Załącznik nr 1 - ofertadoc06-10-2011[ Pobierz ]
180 kB
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )